Please use this identifier to cite or link to this item:
http://studentrepo.iium.edu.my/handle/123456789/11567
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kamal J I Badrasawi, Ph.D | en_US |
dc.contributor.author | Alshaikhkhalil, Reem Rezeq Abdul Karim | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-08-03T00:44:07Z | - |
dc.date.available | 2023-08-03T00:44:07Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://studentrepo.iium.edu.my/handle/123456789/11567 | - |
dc.description.abstract | This mixed-method study, comprising a quasi-experiment and a semi-structured interview, aimed to determine the effects of language games on the vocabulary acquisition and perceptions of elementary-level EFL learners at two language training centers in Gaza, Palestine. The design was sequential explanatory where the quantitative component was conducted first followed by the qualitative component. The subjects of the quasi-experiment were 80 EFL learners who were divided into four groups: two treatment and two control. Over a period of four weeks, the treatment groups were taught a set of new English vocabulary in four lessons that utilized educational games, while the control groups were taught the same vocabulary using traditional vocabulary learning methods. For the qualitative part, semi-structured individual interviews were conducted with seven EFL learners from the treatment groups to explore their perception towards using games in learning vocabulary. Descriptive statistics and two-way ANOVA test were used to analyze the experimental data, while the interview data were analyzed thematically. The overall results indicated that using educational games was effective in enhancing EFL learners’ English vocabulary where the treatment groups exhibited a significantly higher increase in all mean scores between sessions. Meanwhile, the interview findings indicated that the learners had a positive perception towards the use of language games for learning vocabulary, believing that they would learn more if they were given extra time for each game activity. The study recommends that similar research be conducted in the future at public educational institutions in Palestine. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Kuala Lumpur : Kulliyyah of Education, International Islamic University Malaysia, 2022 | en_US |
dc.subject.lcsh | English language -- Study and teaching (Elementary) -- Palestine | en_US |
dc.subject.lcsh | Games in language education -- Palestine | en_US |
dc.title | Effects of games on elementary level EFL learners' vocabulary acquisition and perceptions | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.description.identity | t11100387722ReemRezeqAbdulKarimAlshaikhkhalil | en_US |
dc.description.identifier | Thesis : Effects of games on elementary level EFL learners' vocabulary acquisition and perceptions / by Reem Rezeq Abdul Karim Alshaikhkhalil | en_US |
dc.description.kulliyah | Kulliyyah of Education | en_US |
dc.description.programme | Master of Education | en_US |
dc.description.abstractarabic | يستخدم هذا البحث المنهج المختلط؛ إذ وظَّف المنهج شبه التجريبي والمقابلات شبه المنتظمة لتحديد أثر الألعاب التعليمية في اكتساب المفرادات اللغوية لدى طلبة المستوى المبتدئ في المراكز التدريب اللغوية بقطاع غزة، وبيان تصور الطلبة المشاركين فيها، حيث تم تنفيذ الجزء الكمي (التجربة) أولا وبعدها الجزء الكيفي (استكشاف أراء المتعلمين) ، وشارك في البحث ثمانون طالبًا وطالبة توزَّعوا في مجموعتين إحداهما ضابطة، والأخرى مجموعة تجريبية في دراسة شبه تجريبية، لمدة أربعة أسابيع متوالية، فتعلَّم طلبة المجموعة التجريبية باستخدام الألعاب التعليمية أربعة دروس في كل منها عشر مفردات تنتمي إلى موضوع الدرس، وتعلَّم طلبة المجموعة الضابطة المفردات نفسها بالترتيب نفسه، ولكن باستخدام الطريقة التقليدية، ثم أُجريت سبع مقابلات مع سبعة من طلبة المجموعة التجريبية بهدف معرفة تصورهم تجاه الألعاب التعليمية، وتأثيرها في اكتساب المفردات اللغوية، واستُخدمت الاختبارات الإحصائية لتحليل البيانات العددية، في حين كان تحليل المقابلات موضوعيًّا؛ ليتبين أن للألعاب التعليمية أثرًا في تعزيز اكتساب المفردات اللغوية بين متعلمي الإنجليزية كلغة أجنبية في المستوى المبتدئ، وكشفت نتائج المقابلات التصور الإيجابي للطلبة في استخدام الألعاب التعليمية لتعزيز المفردات، وقد أشار بعضهم إلى أن اكتساب المفردات من خلال الألعاب التعليمية سيكون أكثر فاعلية لو زِيْدَ وقتُ النشاط، ومن ثم أوصى البحث بإجراء أبحاث مماثلة في مؤسسات تعليمية حكومية في فلسطين. | en_US |
dc.description.callnumber | t PE 1068 P19 A3166E 2022 | en_US |
dc.description.notes | Thesis (MED)--International Islamic University Malaysia, 2022. | en_US |
dc.description.physicaldescription | xiii, 89 leaves : illustrations ; 30cm. | en_US |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | KOED Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
t11100387722ReemRezeqAbdulKarimAlshaikhkhalil_24.pdf | 24 pages file | 791.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
t11100387722ReemRezeqAbdulKarimAlshaikhkhalil_SEC.pdf | Full text secured file | 2.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in this repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated. Please give due acknowledgement and credits to the original authors and IIUM where applicable. No items shall be used for commercialization purposes except with written consent from the author.